Konferencja Edu Meet
Konferencja Edu Meet – Edukacja bliżej regionu
Podczas konferencji Edu Meet samorządowcy, dyrektorzy szkół, przedstawiciele instytucji edukacyjnych oraz przedsiębiorcy mieli okazję uczestniczyć w prelekcjach oraz strefach edukacyjnych, poświęconych kluczowym zagadnieniom związanym z przyszłością edukacji. Przewodnim tematem wydarzenia było wykorzystanie nowoczesnych technologii w procesie nauczania i zarządzania placówkami oświatowymi, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb regionu, a więc gmin wiejskich i miejsko-wiejskich. Podczas konferencji eksperci przedstawili innowacyjne rozwiązania technologiczne, takie jak sztuczna inteligencja wspomagająca personalizację nauki, platformy edukacyjne umożliwiające stacjonarne i zdalne kształcenie oraz urządzenia i narzędzia cyfrowe wspierające nauczycieli i uczniów w codziennej pracy.
Omówiono także znaczenie kompetencji cyfrowych w kontekście zmieniającego się rynku pracy oraz sposoby ich rozwijania wśród uczniów i nauczycieli. W trakcie dyskusji poruszono również wyzwania związane z implementacją nowoczesnych technologii w szkołach oraz rolę samorządów i instytucji edukacyjnych w kształtowaniu cyfrowej przyszłości edukacji. Uczestnicy mieli okazję wymienić się doświadczeniami oraz dobrymi praktykami, a także nawiązać współpracę w celu dalszego rozwijania innowacyjnych metod nauczania. Konferencja była doskonałą okazją do budowania relacji i dzielenia się pomysłami na innowacyjne metody nauczania. Edu Meet ukazał nowe możliwości w edukacji formalnej i pozaformalnej, inspirując do wykorzystania nowoczesnych technologii, narzędzi w nauczaniu i rozwijaniu kompetencji przyszłości.
Organizatorzy i partnerzy wydarzenia
Organizatorzy wydarzenia:
Regionalne Centrum Rozwoju Parzęczew, Gmina Parzęczew oraz Szkoła im. Juliana Tuwima w Parzęczewie
Patronat honorowy:
Ośrodek Rozwoju Edukacji, IBE Instytut Badań Edukacyjnych, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny Uniwersytet Łódzki, Fundacja Szkoła z Klasą i FERI Fundacja Edukacji, Rozwoju i Innowacji.
Partnerzy:
Biuro Nowych Technologii Instytutu Pamięci Narodowej, Google for Education, Mentor – systemy audiowizualne, Quizizz – platforma gier i quizów, Związek Międzygminny „BZURA”, Muzeum Bajek, Baśni i Opowieści MuBaBaO, CD-ACTION, Sekcja Kolarska „SZWADRON”.
Otwarcie konferencji
Konferencję otworzyli organizatorzy wydarzenia Burmistrz Miasta i Gminy Parzęczew Pan Ryszard Nowakowski, Prezes Regionalnego Centrum Rozwoju Parzęczew Pani Ewa Witkowska oraz Dyrektor Szkoły im. Juliana Tuwima w Parzęczewie Pani Agnieszka Graczyk. Swoją obecnością uświetnili spotkanie Senator Rzeczypospolitej Polskiej Pan Marcin Karpiński oraz Podsekretarz Stanu Ministerstwa Edukacji Narodowej Pani Paulina Piechna-Więckiewicz. Gośćmi wydarzenia byli również licznie zgromadzeni samorządowcy, przedstawiciele instytucji edukacyjnych, dyrektorzy szkół z regionu, a także nauczyciele oraz przedstawiciele firm partnerskich.
Prelekcje ekspertów edukacyjnych i technologicznych
- Edukacja bliżej regionu – Ryszard Nowakowski – Burmistrz Miasta i Gminy Parzęczew
- Technologia dla edukacji – Paweł Czerwony – Google for Education
- Cyfrowy rozwój oświaty w jednostkach samorządu terytorialnego – Dorota Jastrzębska – Ośrodek Rozwoju Edukacji
- Immersyjna edukacja – Adrianna Paradowska – Instytut Pamięci Narodowej
- Kompetencje przyszłości – Mariusz Brędzej – Przedsiębiorstwo Robót Drogowych S.A.
- Mikropoświadczenia – każda umiejetność ma znaczenie – Michał Nowakowski – Instytut Badań Edukacyjnych
Strefy Edukacyjne - wystawa multimediów w hali sportowej szkoły
Podczas wystawy interaktywnej uczniowie szkół podstawowych mogli spróbować swoich sił w strefach edukacyjnych poświęconych m.in. cyberbezpieczeństwu, sztucznej inteligencji, higienie cyfrowej i grywalizacji.
12 stref o różnej tematyce, m.in. cyberbezpieczeństwo, sztuczna inteligencja, higiena cyfrowa, grywalizacja, zapobieganie hejtowi cieszyło się ogromnym zainteresowaniem ze strony uczniów.
Strefa edukacyjna IPN
W ramach edukacyjnej strefy Instytutu Pamięci Narodowej przedstawione zostały nawiązujące do historycznych wydarzeń gry edukacyjne, a wśród nich gra „Lotnicy – wojna o wszystko”. Fabuła jest oparta na prawdziwych wydarzeniach i postaciach polskich lotników odbywających służbę w powietrzu w czasie II Wojny Światowej. W grze zaimplementowano moduł journala (dzienników), zawierający kompendium wiedzy historycznej, do której nawiązują “Lotnicy”.



Strefy edukacyjne Mentor
Mentor zaprezentował 3 strefy edukacyjne. W strefie strefa kodowania i programowania, a także rozgrywek strategicznych i łamigłówek dzieci i młodzież skorzystali z gier i aplikacji edukacyjnych przeznaczonych na stoły interaktywne i podłogi interaktywne.
W strefie robotyki i konstruowania przestrzennego dzieci i młodzież wykorzystywały roboty i klocki do kształtowania kompetencji logicznego myślenia i podstaw programowania.
Językowa strefa edukacyjna wspierana przez sztuczną inteligencję to kolejna propozycja wykorzystania najnowocześniejszych technologii do wspierania edukacji, tym razem na rzecz kształcenia umiejętności posługiwania się językami obcymi.
Strefy edukacyjne educarium
Metoda EduStacji to innowacyjna forma prowadzenia lekcji, która angażuje uczniów i wdraża ich do przejmowania odpowiedzialności za własny proces uczenia się.
Strefy edukacyjne Google for Education oraz Fundacji Szkoła z Klasą
Przedstawiciele Fundacji Szkoła z Klasą i Google for Education zaprosili uczniów do wirtualnego świata, gdzie uczestnicy musieli radzić sobie z cyberzagrożeniami.
Strefa edukacyjna Mubabao
Warsztaty Poszerzonej Kreatywności MuBaBaO to innowacyjne spotkanie, które integruje rozwój myślenia kreatywnego z nauką tworzenia efektywnych promptów dla sztucznej inteligencji. Uczestnicy korzystają z Klocków Myślenia Kreatywnego MuBaBaO, aby eksperymentować z różnymi pomysłami i konceptami, rozwijając zdolności abstrakcyjnego myślenia i wizualizacji.


Oprócz konstruowania z klocków, zgłębiają techniki tworzenia promptów, wykorzystując potencjał SI. Sztuczna inteligencja analizuje ich konstrukcje i opowieści, wspomagając rozwój ich twórczych zdolności. Warsztaty łączą umiejętności myślenia kreatywnego z prompt engineering, co prowadzi do bardziej innowacyjnych interakcji z SI.
Strefa edukacyjna Związku Międzygminnego "BZURA"
Gra terenowa nawiązuje do idei cyrkularności w oparciu o podstawowe zasady dotyczące gospodarki obiegu zamkniętego tj. redukuj, użyj ponownie, napraw, kompostuj, segreguj!
